Virtuální dokonalost

Nekorunovaným králem Twitteru je řetězec amerických fast foodů Wendy’s, těsně následovaný svým konkurentem, White Castle. Jejich zbraň? Smysl pro humor sušší než červencová louka, nemilosrdné popichování svých zákazníků i konkurentů i schopnost udělat si legraci sám ze sebe. Oba řetězce dobře pochopily, že Twitter je živnou půdou pro krátké, úderné odpovědi, chytré slovní hříčky i okamžitou odpověď přímo na komoru.
kelímky u kytky.jpg
Balancují na tenké hranici mezi genialitou a trapností, a daří se jim to. Jak toho dosáhnout? Jedinou cestou je bohužel najít někoho, kdo je takový i v reálném životě. Máte v týmu někoho, kdo se absolutně nebere vážně, vždycky má na všechno odpověď a jehož humor je sofistikovaný ve své jednoduchosti? Tak to je přesně člověk, kterého hledáte. Využijte toho, že Twitter je u nás pořád ještě záležitost hlavně vzdělanějších lidí, kteří tento druh komunikace dokáží ocenit.
 
Starbucks se stalo vlastně synonymem Instagramu. Kdo má šanci uspět tady? Společnosti, jejichž služby a produkty jsou fotogenické, samozřejmě. Nikdo se nebude fotit s hamburgerem z výše zmíněného Wendy’s, ale barevná pitíčka ze zelenobílého kavárenského obra jsou něco jiného.
nálepky na stole.jpg
Pokud máte restauraci nebo kavárnu, měli byste se hodně zaměřit na prezentaci jídel. Přeplněné talíře ani umolousané okraje nevypadají na fotkách moc dobře. Zaměřte se na barvy, na to, aby řezy byly souměrné, okraje čisté, a ideálně aby celý pokrm byl nějak personalizovaný, narcistní lid Instagramu to zbožňuje. Co třeba latté art, jméno napsané čokoládou na dezertu nebo možnost namixovat si vlastní přílohu? Kromě toho se soustřeďte i na prostředí: světelné tabule, světélka, neony nebo industriální design táhnou pořád.
 
Největší zbraň nejstarší sociální sítě, Facebooku? Sdílení a označování. V tomhle ještě modrobílého obra žádná jiná platforma nedohnala. Třeba taková Coca Cola a její „poděl se“ kampaň, kdy s pomocí plechovek a lahví se jmény motivovala lidi, aby se navzájem označovali v jejích příspěvcích. Značka je v současné době s šestatřiceti miliony sledujících vládcem Facebooku, a jejich nápad inspiroval mnohé další.